Jak znaleść dobry pomysł na franczyzę oraz przykłady i możliwości
Cała prawda o tym Jak znaleść dobry pomysł na franczyzę
Franczyza jest również stosunkiem umowny Choć z punktu widzenia opinii publicznej, franczyzy wyglądają jak każda inna sieć markowych firm, są one bardzo różne. W systemie franczyzowym właściciel marki nie zarządza i nie zarządza lokalizacjami, które codziennie służą konsumentom ich produktom i usługom. Obsługa konsumenta to rola i odpowiedzialność franczyzobiorcy. Franchising to stosunek umowny między licencjodawcą (franczyzodawcą) a licencjobiorcą (franczyzobiorcą), który pozwala właścicielowi firmy na wykorzystanie marki i metody licencjodawcy w celu prowadzenia działalności w celu dystrybucji produktów lub usług dla konsumentów. Podczas gdy każda franczyza jest licencją, nie każda licencja jest prawem franczyzy. Czasami może to być bardzo mylące. W Polsce franczyza jest szczególnym rodzajem umowy licencyjnej zdefiniowanej, a także przez kilka państw. Franczyza na ogół istnieje, gdy: • Franczyzodawca udziela franczyzobiorcy prawa do używania znaku handlowego lub usługowego; • Identyfikowanie działalności franczyzobiorcy w marketingu produktu lub usługi przy użyciu metod operacyjnych franczyzodawcy; • Franczyzodawca zapewnia franczyzobiorcy wsparcie i wykonuje pewne kontrole; i, • Franczyzobiorca płaci franczyzodawcy opłatę. Definicja franczyzy nie jest jednolita w każdym stanie. Niektóre stany, na przykład, mogą również zawierać plan marketingowy lub przepis dotyczący wspólnoty interesów w definicji. Definicja franczyzy może się znacznie różnić w zależności od przepisów obowiązujących w niektórych stanach i ważne jest, aby nie polegać po prostu na federalnej definicji franczyzy w zrozumieniu wymagań danego stanu. Innymi słowy, w franczyzie firma (franczyzodawca) licencjonuje swoją nazwę handlową, a jej metody działania (system prowadzenia działalności gospodarczej) osobie lub grupie działającej na określonym terytorium lub lokalizacja (franczyzobiorca), która zgadza się prowadzić działalność zgodnie z warunkami umowy (umowa franchisingowa). Franczyzodawca zapewnia franczyzobiorcy przywództwo i wsparcie franczyzowe oraz wykonuje pewne kontrole, aby zapewnić przestrzeganie przez franczyzobiorcę wytycznych dotyczących marki. W zamian franczyzobiorca zazwyczaj płaci franczyzodawcy jednorazową opłatę początkową (opłatę franczyzową) i opłatę stałą (znaną jako opłata licencyjna) za korzystanie z nazwy handlowej franczyzodawcy i metod operacyjnych. Franczyzobiorca jest odpowiedzialny za bieżące zarządzanie prowadzoną przez siebie działalnością i utratę korzyści lub ryzyka w oparciu o własne wyniki i możliwości. Inwestowanie w franczyzę lub stanie się franczyzodawcą może być świetną okazją. Ale zanim wybierzesz jakąkolwiek inwestycję franczyzową i podpiszesz jakąkolwiek umowę franczyzową, odrób pracę domową, zrozum, co oferuje system franczyzowy i uzyskaj wsparcie wykwalifikowanego prawnika franczyzowego.